Menu

Forum

Zaloguj się na forum
Login:
Hasło:
 
 Zapomniałem hasła
 Rejestracja

Ostatnie wiadomości

więcej

Najczęściej czytane

 Wydarzenia

 Ludzie

 Marketing i Public Relations

 Media

 Sponsoring

 Inwestycje sportowe

 Żywienie i Wspomaganie

 Aparatura medyczno-badawcza

więcej

Galerie

 
 
 

więcej

więcej

Aktualności

Współczesny kibic musi mieć eFAN24

2015-01-30

Unikatowe komunikaty o specjalnych promocjach i usługach w miejscu odbywania się wydarzenia, wysegregowane informacje w mediach społecznościowych na temat eventu i jego przebiegu, wzmocnienie wrażeń z imprezy poprzez połączenie świata offline z online, usługi informacyjne wspierające uczestnika w miejscu zdarzenia, to tylko niektóre zadania nowej platformy dla kibiców sportowych i uczestników wydarzeń masowych - eFAN24.

Wywiad z Rafałem Dylewskim  – pomysłodawcą eFAN24


eFAN24, to nowe narzędzie na rynku, które dedykowane jest uczestnikom i organizatorom imprez masowych. Skąd pomysł na takie rozwiązanie?

Rafał Dylewski, IQ Sport Advisory Group
: - Zespół IQ Sport Advisory Group, a więc pomysłodawca i główny realizator projektu, wywodzi się z obszaru biznesu sportowego. Specyfika dużych eventów masowych, bardzo dynamicznych, nacechowanych dużym ładunkiem zarówno pozytywnych, jak i czasami negatywnych emocji, nie jest nam więc obca. Przez lata wspieraliśmy różnego rodzaju podmioty w organizacji i marketingu przedsięwzięć o charakterze masowym. Zauważyliśmy, że zarówno uczestnicy, jaki i sami organizatorzy oraz sponsorzy oczekują od takiego wydarzenia czegoś więcej, niż tylko emocjonującego widowiska. W dobie mediów społecznościowych uczestnicy przeżywają eventy na stadionie i jednocześnie w internecie. Dlatego postanowiliśmy ułatwić im to zadanie właśnie poprzez stworzenie lepszego miejsca do konsumpcji treści social media w czasie rzeczywistym, podczas eventów, w których uczestniczą lub śledzą na żywo. Z kolei, z punktu widzenia organizatorów czy partnerów wydarzenia, istotna jest skuteczna komunikacja do uczestników bazująca na ich aktualnych emocjach. Uwzględnienie kontekstu miejsca, emocji uczestników, zachowań i preferencji pozwala na tworzenie treści, która z punktu widzenia fana wnosi wartość i jednocześnie dobrze konwertuje.

Kibice gubią się w przekazach social media dotyczących danego wydarzenia?


Rafał Dylewski, IQ Sport Advisory Group: - Przeprowadzone przez nas badania wskazują, że kibice mają problem z konsumpcją treści w czasie rzeczywistym w social media. Przede wszystkim, dlatego że treści z kanałów social media jest bardzo dużo, a ich relewantność często niska. Większość postów dotyczących danego wydarzenia i jego przebiegu niewiele wnosi do doświadczeń eventowych fana. A jest to istotne, bo jak się okazuje, ponad 60% uczestników imprez masowych korzysta różnych kanałów social media w trakcie pobytu na danym evencie, a 80% śledzi go z poza miejsca wydarzenia. Fani zapytani o doświadczenia z treściami w mediach społecznościowych wskazywali, że znalezienie ciekawych informacji związanych z eventem jest zbyt czasochłonne. Dodatkowo, te kluczowe treści często są przez nich niezauważane, przepadają gdzieś w przeciążonych, generycznych feedach. Inna sprawa to ograniczone usługi około eventowe, które istotnie wpływały na odbiór samego wydarzenia. Ten drugi element jest bardzo istotny z punktu widzenia organizatorów eventów. Doświadczenie i odbiór imprezy przekłada się bezpośrednio na liczbę uczestników. Im więcej dzieje się wokół danego wydarzenia, tym fani / kibice są bardziej skłonni do wyjścia z domu i udania się na wydarzenie.  Już teraz obserwujemy zjawisko, gdzie fani wolą przeżywać event z poziomu kanapy i własnego telewizora w domu. Trzeba więc tworzyć lepsze doświadczenia na miejscu. Technologia i platforma eFAN może w tym pomóc.

Jak w tym może pomóc eFAN24?

Rafał Dylewski, IQ Sport Advisory Group: - Aby ludzie nie odwracali się od uczestniczenia „na żywo” w miejscu wydarzenia, potrzebują platform i mobilnych technologii, które wspierają i poprawiają Fan Experience oraz czynią uczestnictwo w wydarzeniu bardziej angażującym. Jeśli kibic „dostanie” więcej wrażeń podczas samego eventu, nie licząc oczywiście głównego wydarzenia, to chętniej będzie w nim uczestniczył, bo nie skorzysta z tego wszystkiego siedząc w domu przed telewizorem. Zatem Fan Experience jest jednym ze sposobów na zapełnienie trybun, a więc na zwiększenie przychodu z wydarzenia. Możliwości eFAN w obszarze konsumpcji wokół eventowych treści społecznościowych w połączeniu z zaawansowaną, kontekstową komunikacją opartą na technologii iBeacons oraz funkcjonalnościami ułatwiającymi pobyt i płynne przemieszczanie się w miejscu zdarzenia, tworzą pewną całość, która pomaga maksymalizować Fan Experience.

Jak platforma eFAN24 ma pomagać w zwiększaniu zyskowności wydarzeń?

Rafał Dylewski, IQ Sport Advisory Group: - Organizatorzy muszą lepiej „monetyzowac” fanów w oparciu o to, co faktycznie tworzą, czyli emocje. eFAN koncentruje się właśnie na emocjach, sprowadzając konwersacje generowane przez uczestników na poziom konkretnych sytuacji na evencie, które obserwują i które budzą w nich intensywne emocje. Ponadto zastosowana w eFAN technologia iBeacons stwarza nowe możliwości kontekstowej i dobrze dopasowanej komunikacji w miejscu wydarzenia.

Dlaczego wybraliście technologię iBeacons, jako podstawę aplikacji?

Rafał Dylewski, IQ Sport Advisory Group: - Technologia iBeacons to nowość, która w bardzo szybkim tempie zdobywa rynek. Coraz więcej firm i podmiotów dostrzega jej zalety i możliwości zastosowania. Myślę, że wygrywa swoją prostotą. Można powiedzieć, że technologia ta, to coś w rodzaju cyfrowych ciasteczek (cookie) dla fizycznego świata, które pozwalają komunikować się bezpośrednio z wybranymi grupami odbiorców. Dodatkowo Beacony świetnie wpisują się w specyfikę obiektów i eventów sportowo-rozrywkowych. Sama koncepcja oparta na beaconach jest prosta, a jednocześnie dająca mnóstwo możliwości. Beacony działające niezależnie na własnej baterii, emitują sygnał radiowy w paśmie odpowiadającym BLE (Bluetooth Low Energy). Sygnał może być odebrany przez urządzenia obsługujące ten standard, czyli np. smartfony, tablety i inne urządzenia mobilne z odpowiednią wersją systemu operacyjnego (android, iOS, inne). Becaony tworzą de facto system micro-pozycjonowania, działający zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków. Jeśli dany kibic pojawi się w pobliżu takiego beacona z włączonym bluetooth i zainstalowaną aplikacją eFAN24, to system wygeneruje mu na telefonie informację o znajdującej się w pobliżu wyjątkowej usłudze lub produkcie, oczywiście, jeżeli jest w targecie danej kampanii. Zatem dodatkowo zachęci kibica do zainteresowania się danym produktem.

Gdzie dostępna jest już platforma?


Rafał Dylewski, IQ Sport Advisory Group: - Obecnie wprowadziliśmy ją na PGE Arenie, na jednym z meczów Lechii Gdańsk. Pozyskaliśmy również niemieckiego partnera – firmę Steilpass, która zainteresowała się naszym rozwiązaniem podczas międzynarodowej konferencji Fan Experience Forum w Londynie. We wrześniu br. podpisaliśmy umowę o współpracy i pracujemy nad wdrożeniami platformy na arenach w Niemczech, m.in. podczas meczów 1 i 2 Bundesligi. W 2015 roku planujemy dalszą ekspansje na rynki zagraniczne.

wróć



Archiwum
Dodaj komentarz


  10 ostatnich wiadomości w tej kategorii: