Menu

Forum

Zaloguj się na forum
Login:
Hasło:
 
 Zapomniałem hasła
 Rejestracja

Ostatnie wiadomości

więcej

Najczęściej czytane

 Wydarzenia

 Ludzie

 Marketing i Public Relations

 Media

 Sponsoring

 Inwestycje sportowe

 Żywienie i Wspomaganie

 Aparatura medyczno-badawcza

więcej

Galerie

 
 
 

więcej

więcej

Aktualności

Tobias Gröber - Targi ispo

2007-01-26


 

Tobias Gröber (33 lata), Dyrektor Zarządzający grupą targów ispo – ispo Group (Messe München GmbH), do której należą targi ispo winter/ summer w Monachium (Niemcy), ispo china w Szanghaju (Chiny) oraz ispo Russia w Moskwie (Rosja), absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing w Sporcie na Uniwersytecie w Bayreuth, od 1997 roku w zespole projektowym targów ispo, 2001- 2005 pełnił funkcję menadżera ds. segmentów tematycznych outdoor, ski, running i fitness, w styczniu 2006 przejął obowiązki Dyrektora Zarządzającego grupą targów ispo, ispo-Group.

 
Wywiad dla SportBiznes.pl:
SportBiznes.pl: Już od ponad 8 lat pracujesz nad rozwojem ispo, obecnie jesteś jedną z głównych osób mających istotny wpływ na rozwój i ciągłą  ewolucję tej imprezy. Jak rozpocząłeś swoją przygodę z ispo ?
 
Tobias Gröber: Studiowałem Zarządzanie i Marketing w Sporcie na Uniwersytecie w Bayreuth i już w trakcie studiów, w lipcu 1997 roku rozpocząłem staż w zespole projektowym targów ispo. Po ukończeniu studiów w 1999 roku zostałem przyjęty do pracy w tym zespole, a od listopada 2001 do końca 2005 roku pełniłem funkcję menadżera ds. segmentów tematycznych outdoor, ski, running i fitness. W styczniu 2006 przejąłem obowiązki dyrektora zarządzającego grupą targów ispo (ispo Group) po moim poprzedniku, Peterze Knoll’u.  
 
SB:Czy rozpoczynając pracę w zespole targów ispo, przewidywałeś tak dynamiczny rozwój imprezy i to że zagości ona z powodzeniem na innych kontynentach ( Rosja, Chiny )?
 
TG:Branża sportowa wraz z jej cyklem produkcyjnym, cyklem kontraktacji i pojawiania się nowych trendów podlega generalnie bardzo dynamicznym zmianom, co z kolei zmusza nas jako organizatorów targów dla tej właśnie branży do odpowiedniego reagowania na te zmiany. Naszym celem jest podejmowanie działań jak najbliżej rynku i zgodnie z jego potrzebami, odpowiednio wczesne rozpoznawanie trendów i stwarzanie jak najlepszych warunków do ich prezentacji i komunikacji w branżowym otoczeniu. Szczerze mówiąc, te same cele stawiamy sobie w przypadku naszej obecności na nowych, dynamicznie rozwijających się rynkach, które staramy się przybliżyć naszym wystawcom za pośrednictwem targów ispo china oraz ispo Russia.  
 
SB: Czy w związku z  sukcesami ispo planuje ekspansję na inne kontynenty?
 
TG: Prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami w Ameryce Południowej oraz w krajach arabskich. W najbliższej przyszłości nie planujemy jednak innych lokalizacji.
 
SB: Jak w kilku zdaniach podsumowałbyś ten okres twojej pracy zawodowej dla ispo ? Największe sukcesy ? To czego nie udało się zrealizować ?
 
TG: Fakt, że mimo wahań koniunktury gospodarczej na świecie, a tym samym wahań koniunktury w poszczególnych segmentach branży sportowej, targi ispo urosły do rangi imprezy o światowym zasięgu, jest na pewno największym sukcesem całego naszego zespołu. Zawsze staraliśmy się odpowiednio wcześnie dopasowywać kształt tej imprezy do zmian zachodzących na rynku i związanych z tym potrzeb branży. Ważnym czynnikiem, który przyczynił się do sukcesu tych targów na świecie, było także na pewno właściwe pozycjonowanie i brak stagnacji w koncepcji organizacyjnej imprezy. To, czego niestety nie udało się przezwyciężyć i czym powinniśmy się zająć w przyszłości to podział branży outdoorowej. Chcielibyśmy ją ponownie zjednoczyć w Monachium, aby odwiedzający targi branżowcy mieli możliwość zapoznania się w jednym miejscu z całą ofertą związaną z tym segmentem.
 
SB: Ispo to impreza, która kształtuje, wyznacza  nowe trendy, pamiętam jak w 2004 r na konferencji prezentującej targi ispo summer 04 , prezentowałeś Nordic Walking – nowy rodzaj aktywności , który podbijał wówczas Europę. Po 2 latach „ spacer po zdrowie „ na dobre zagościł w Polsce i stale rośnie liczba jego zwolenników. Jakie inne trendy ;oprócz NW ; udało się wykreować twoim zdaniem na ispo  w ostatnich latach ?
 
TG: Na długo przed rozwojem Nordic Walking’u świat podbiły wypromowane na targach ispo w Monachium hulajnogi (kickboards) oraz narty carvingowe.
3 lata temu stworzyliśmy także na targach ispo nową, niezależną platformę do prezentacji mody inspirowanej sportem, ispovision. W ten sposób usankcjonowany został rozwój nowego segmentu w modzie zwanego sportstyle. 
Na najbliższej letniej edycji targów ispo summer 06 nowością będzie natomiast obszar zwany Wearable Technologies (W.T.), którego zamierzeniem jest połączenie branży sportowej, odzieżowej i przemysłu zaawansowanych technologii. Bardzo szeroka będzie paleta prezentowanych w tej dziedzinie produktów, od plecaków z wbudowanymi bateriami słonecznymi, poprzez specjalistyczne kurtki zaliczane do tzw. inteligentnej odzieży, rękawiczki z wbudowanymi odtwarzaczami MP3 lub przenośnymi konsolami playstation.
W przyszłości zajmiemy się także bliżej nabierającą międzynarodowego znaczenia dyscypliną – triatlonem. W ramach tzw. „Transition Area” na targach ispo summer 06 planujemy zorganizować spotkania z ekspertami z tej dziedziny, triatlonistami, a także zaprezentować produkty i umieścić wybieg do pokazów mody odzieży związanej z tą dyscypliną sportu.
 
Kolejną nową inicjatywą jest prezentacja firm specjalizujących się w produktach do uprawiania kite- surfingu (Kite Initiative „Trade Wind”).
Na tej powierzchni wiodące na świecie marki zaprezentują specjalistyczne materiały wykorzystywane przy produkcji sprzętu i odzieży do kite-surfingu. Zlokalizowana tu będzie także galeria zdjęć pokazujących historyczny rys i rozwój tej dyscypliny, a także pokaz filmowy, podczas którego będzie można zapoznać się z najnowszymi manewrami i skokami.
 
Uzupełnieniem tej tematyki będzie projekt „Glass & Resin”, który stwarza możliwość pozyskania informacji na temat aktualnych trendów i nowości bezpośrednio u producentów desek surfingowych. 
 
SB: Ispo to nie tylko miejsce prezentacji uznanych marek sportowych, ale to również projekty i silne wsparcie dla nowych, młodych, ciekawie rokujących firm i marek. W jaki sposób je wspieracie ? Na co mogą liczyć np. młode marki z Polski i innych krajów ?
 
TG: Młodymi i innowacyjnymi markami interesujemy się już od wielu lat. Tworzymy dla nich specjalne projekty, w ramach których udzielamy im wsparcia na starcie ich międzynarodowej działalności, umożliwiając prezentację oferty w ramach specjalnie wyodrębnionych platform komunikacyjnych. Do takich platform należą np. „Greenhouse” w obszarze outdoor_ispo przeznaczony do prezentacji młodych marek outdoorowych oraz „board_ispo seedbed” dla marek streetwear’owych z obszaru board_ispo. 16 % wzrost zainteresowania odnotowany został również w odniesieniu do największego na świecie konkursu dla młodych i kreatywnych marek sportowych - ispo BrandNew. W przypadku tego konkursu zwycięzcy otrzymują bezpłatną możliwość prezentacji swoich produktów w ramach Brand New Village na targach ispo. Uczestnikom pozostałych, wymienionych wcześniej projektów również proponujemy atrakcyjne finansowo warunki prezentacji. Wszystkie firmy uczestniczące w tych programach są dodatkowo włączone do międzynarodowej sieci kontaktów i kanałów komunikacji, jakimi dysponują targi ispo, co sprawia, że mają one szansę zwrócić na siebie uwagę odwiedzających targi handlowców i dystrybutorów z ponad 100 krajów świata.
 
SB: Jak oceniasz  z perspektywy ostatnich lat rozwój obecności polskich firm, mediów i odwiedzających na ispo ?
 
TG: Polska znajduje się na 19 miejscu pod względem liczby wystawców (na 47 krajów uczestniczących w targach) i na 13 miejscu pod względem liczby odwiedzających (na 117 krajów odwiedzających targi). Ostatnią zimową edycję targów ispo winter 06 odwiedziło także ok. 40 dziennikarzy z Polski. A to oznacza, że Polska pod każdym względem jest dla nas ważnym uczestnikiem targów ispo. Liczby wystawców, handlowców i dziennikarzy odwiedzających targi stale wzrastają. Przyczyną tak dynamicznego wzrostu zainteresowania jest niewątpliwie możliwość pozyskania dofinansowania na udział w targach ze środków publicznych dystrybuowanych przez Ministerstwo Gospodarki, ale także istotne wsparcie, jakiego polskim wystawcom i odwiedzającym targi ispo udziela nasze polskie przedstawicielstwo z siedzibą w Warszawie.
 
SB: Z zapowiedzi wynika, iż najbliższa edycja ispo summer 06 będzie istotnym  wydarzeniem dla firm zajmujących się produkcją i dystrybucją deskorolek ze względu na projekt „The Plaza del Skate” . Chciałbym, abyś w kilku zdaniach przybliżył nam ten projekt, a może również zapowiedział inne niespodzianki najbliższej edycji ispo 06.
 
TG: „Plaza del Skate” dla producentów deskorolek będzie tym czym „Boardsports Village“ dla wiodących na rynku światowym marek surfingowych i streetwear’owych. I właśnie o tym projekcie chciałbym powiedzieć trochę więcej.
„Boardsports Village” zostanie zaaranżowana na wzór nadmorskiego kurortu, w którym elementy infrastruktury będą stanowić stoiska poszczególnych firm. Przy realizacji tej koncepcji zwracamy uwagę na autentyczną aranżację, przekrojowy i jednolity charakter prezentacji i stworzenie atmosfery, która będzie sprzyjała komunikacji i nawiązywaniu kontaktów handlowych. Ta koncepcja umożliwia uczestnikom indywidualną prezentację marek w otoczeniu będącym autentycznym odzwierciedleniem struktury tego segmentu branży sportowej. Podobna platforma została stworzona w obszarze sportswear_ispo.
 
Z innych nowości: Po raz pierwszy producentom odzieży golfowej została zaproponowana oferta pakietowa składająca się z możliwości prezentacji zarówno na targach ispo jak również na Międzynarodowych Targach Golfowych, Golf Europe, największych targach golfowych w Europie. Firmy, które zdecydują się na taki pakiet, zaprezentują swoje produkty w ramach nowej platformy komunikacyjnej Golfwear Village w obszarze sportswear_ispo.
 
SB: Czego można Ci życzyć przed  ispo summer 06 ?
 
TG: Tego samego, co wszystkim uczestnikom targów – sukcesów handlowych, dużych zamówień, nawiązania wielu kontaktów biznesowych, nowych pomysłów i bodźców do rozwoju.
 
SB: Dziękuję za rozmowę i życzę wielu sukcesów.
 
Rozmawiał Piotr Urbański, SportBiznes.pl
 
Zobacz również:

 

 

wróć



Archiwum
Dodaj komentarz


  10 ostatnich wiadomości w tej kategorii: