Menu

Forum

Zaloguj się na forum
Login:
Hasło:
 
 Zapomniałem hasła
 Rejestracja

Ostatnie wiadomości

więcej

Najczęściej czytane

 Wydarzenia

 Ludzie

 Marketing i Public Relations

 Media

 Sponsoring

 Inwestycje sportowe

 Żywienie i Wspomaganie

 Aparatura medyczno-badawcza

więcej

Galerie

 
 
 

więcej

więcej

Aktualności

Sports Source Asia 2008- idealne miejsce i czas - Ronald Unterburger

2008-11-05

Sports Source Asia 2008- najwieksze targi sourcingowe w branży sportowej to idealne połączenie miejsca, terminu i pomysłu,
rozmowa Piotra Urbańskiego z

Ronaldem  Unterburgerem , Dyrektorem  Zarządzajacym - Biura Reginalnego Azji i Pacyfiku Targów Monachijskich.

 

 

P.U. - Na początku chciałem pogratulować udane ubiegłorocznej premiery SSA 2007 , w lipcu tego roku w Monachium mieliśmy z kolei premierę Sports Source Europe  , w rozmowie z M.Wutzlhoferem potwierdził on ,iż sourcing w branży sportowej jest bardzo ważny dla Targów Monachijskich,
Dlaczego pańskim zdaniem sourcing jest tak ważny dla Targów Monachijskich i dlaczego decyzja o lokalizacji  tej imprezy w Hong Kongu?

R.U.- Chiny to najwieksze sourcingowe zagłębie, którego  potencjał jest ogromny, oprócz tego mamy  Indie i Pakistan ,ale to mniejsza skala. Dla europejskich marek jest to najlepsze zaplecze wykonawcze.
Hong Kong historycznie był miejscem spotkań ludzi i wymiany handlowej z całego świata, jest naturalnym,świetnym miejscem prezentacji chińskich towarów. Honk Kong jest miejscem  do którego można bardzo łatwo wjechać ,bez wizy. Gdzie przedsiebiorczość i zmysł handlu ludzie kształtowali od pokoleń.

P.U.- Nie sposób zapytać o obecną sytuację ekonomiczną na świecie,  w tym w Azji, krysys finansowy daje się w tym tygodniu ( 26.10-  31.10 ) szczególnie we znaki.
Jakie jest Pana zdanie na temat wpływu na branżę sportową. ? Kiedy rozmawiam tu z wystawcami obawiają się oni,że tracą lub stracą ich największy rynek zbytu jakim jest USA ?

R.U.- Z pewością jest to bardzo trudna sytuacja, załamał się rynek kredytowy ,firmy obawiają się , iż nie będa miały wystarczających środków na rozwój .
Kurczą się zamówienia z USA. Nie odczuwamy tego jako jako firma organizująca targi ,gdyż zamówienia na obecną powierzchnię targową zostały złożone w zeszłym roku. Nie jestem wróżką ,ale mam nadzieję ,iz nie uderzy nas to zbyt boleśnie. Z pewnością uderzy  to we wszystkie konsumenckie branże , w tym również branże sportową .

P.U.- W kontekście obecnej sytuacji ekonomicznej jaka jest strategia rozwoju tej imprezy -SSA ?

R.U.- Tak jak wspomniałem nie jestem wróżką i nie mogę do końca przewidzieć jak obecna sytuacja wpłynie na rozwój naszej imprezy, ale docelowo planujemy aby było tu  300-400 firm . Druga edycja jest zawsze najtrudniejsza , Jeżeli osiągniemy 6000 odwiedzających , jest szansa na 300-400 . Oprócz firm sourcingowych
chcielibysmy aby pojawiały się tu młode rozwojowe marki chińskie np. ERKE ., promowanie takich marek jest dla nas ważne w kontekście ich perspektywicznego udziału np w ispo. Pierwszym krokiem dla nich jest Honk Kong,  potem Monachium.

P.U.- Czy odbywające sie w tym samym terminie targi  w Kantonie stanowią dla was   konkurencję ?

R.U.-  Nie traktujemy  targów kantońskich za konkurencję, gdyż jest to wielka impreza wielobranżowa ,gdzie również  przyjeżdza wiele firm z branzy sportowej.
Ale strategia HKTDC to kreowanie imprez ukierunkowanych, specjalistycznych. Dotychczas w Chinach nigdy nie było ukierunkowanych specjalistycznych targów sportowych producenci chińscy uczestniczyli w targach kantońskich ,ale szukali innej platformy.
W naszym  regionie mamy 2 imprezy , jedna dla importerów ispo china w lutym , jest to impreza dla firm które chcą rozwinąć się handlowo w chinach
wię szukają kontaktów z handlowcami . Do nas na SSA przyjeżdzają producenci ,eksporterzy . wiec obie imprezy doskonale sie uzupełniają.
Sports Source Europe jest również pożyteczną imprezą ponieważ europejskie marki poszukują niedrogich i jakościowo dobrych producentów , zimowa edycja jest świetnie ulokowana przy ispo winter .

P.U- Jakie najbardziej widoczne zmiany zaszły  ostanio na azjatyckim rynku sportowym ?


RU- .Takie wydarzenia jak olimpiada spowodowały, iż Chinczycy zaczeli uprawiać więcej sportu.  Zmienia sie ich styl życia

P.U.- Jakie sektory sa najbardziej dynamiczne ?

R.U.- Jednym z najb dynamicznych jest moda sportowa , uliczna moda sportowa , tenis , sporty wodne , sporty plażowe ,bieganie, outdoor, sporty motorowodne-Formuła 1, turnieje golfowe.

P.U.- W jaki sposób zachęciłby Pan do przyjazdu do Honk Kongu odwiedzających z Polski ?


R.U.- Biura HKTDC  w Warszawie prowadzą specjalne programy sponsorujące hotele , w Hong Kongu wiekszość naszych wystawców to prawdziwi producenci, wystawcy,którzy przyjeżdżają do Monachium na SSE ,są często posrednikami.
Zbliżony termin targów kantońskich powoduje, iż ludzie  podrózują cy z Europy Wschodnie np. z Polski ., przyjeżdzają najpierw do Honk Kongu na SSA, potem jadą do Kantonu, tak więc mają okazję odwiedzić obie imprezy

P.U.-  Wyglada pan badrzdo młodo jakie są Pana ulubione sporty ?

R.U. -Bieganie , golf i pływanie, lubię również chodzić po górach.

P.U.- Dziekuję za rozmowę , życząc sukcesów

                                                                           Rozmawiał - Piotr Urbański

           

- inf własna

wróć



Archiwum
Dodaj komentarz


  10 ostatnich wiadomości w tej kategorii: