Menu

Forum

Zaloguj się na forum
Login:
Hasło:
 
 Zapomniałem hasła
 Rejestracja

Ostatnie wiadomości

więcej

Galerie

 
 
 

więcej

więcej

Reklama


Kalendarium

Marketing i sponsoring sportowy - seminarium szkoleniowe

08-12-2005

NOWE TRENDY W MARKETINGU.
Dlaczego wzrasta rola i skuteczność MARKETINGU SPORTOWEGO ?
Dlaczego wszyscy najwięksi prześcigają się w sponsorowaniu sportu ?
Nie pozwól aby konkurencja wiedziała na ten temat więcej niż Twoja firma !

Serdecznie zapraszamy do udziału w unikalnym i wyjątkowym seminarium szkoleniowym pt.

     

MARKETING I SPONSORING SPORTOWY V edycja

Areny sportowe – komercyjne świątynie XXI wieku

 

Jak efektywnie alokować budżety reklamowe w przedsięwzięciach sportowych ?

 

 

 

Podczas seminarium dowiecie się Państwo :

  • dlaczego sport to skuteczna platforma komunikacyjna
  • jak efektywnie inwestować pieniądze w reklamę sportową
  • jak uzyskać przewagę konkurencyjną w swojej branży używając do tego celu "sprytnych" narzędzi sportowych
  • ile kosztują nośniki reklamowe w poszczególnych dyscyplinach sportu
  • jak przygotowywać bezpieczne umowy sponsorskie

 

Wyjaśnimy także

  • dlaczego siatkówka jest popularniejsza od koszykówki a Otylia Jędrzejczak od Krzysztofa Hołowczyca
  • jak zbudować profesjonalną sportową Strategię Marketingową
  • dlaczego wśród sponsorów sportu można spotkać firmy reprezentujące prawie wszystkie sektory gospodarki

Zapoznamy też Państwa z profesjonalnymi i trudno dostępnymi badaniami rynku sportowego !

Podczas seminarium swoją wiedzą podzielą się z Państwem wybitni sportowcy oraz najwybitniejsze autorytety z dziedziny marketingu i zarządzania w sporcie. Wśród nich będą m.in. :

Czesław Lang – Twórca i Dyrektor największego polskiego wyścigu kolarskiego Tour de Pologne a wcześniej jeden z najwybitniejszych polskich kolarzy

Paweł Januszewski – Dyrektor Sportowy Grupy Lekkoatletycznej Elite Cafe, Olimpijczyk z Sydney i Atlanty, Mistrz Europy z Budapesztu (1998) i brązowy medalista z Monachium (2002) w biegu na 400 m przez płotki oraz wielokrotny Mistrz Polski

Kamila Skolimowska – Mistrzyni Olimpijska w rzucie młotem na Olimpiadzie w Sydney (2000), Zdobywczyni V miejsca na Olimpiadzie w Atenach (2004), Złota Medalistka Uniwersjady w Izmirze (2005) i wielokrotna Mistrzyni Polski 

Adam Czarnecki - Wiceprezes Zarządu ARC Rynek i Opinia, jedynej firmy w Polsce przeprowadzającej profesjonalne badania rynku sportowego (Raport Sponsoring Monitor).

Prof. Andrzej Sznajder - Szef Katedry Euromarketingu w Szkole Głównej Handlowej oraz Kierownik jedynego w Polsce Podyplomowego Studium Marketingu Sportu (SGH) . Autor wielu publikacji na temat sponsoringu sportowego, w tym jedynej na polskim rynku książki o sponsoringu sportowym

Grzegorz A. Kita - Prezes Zarządu firmy Sport Management Polska, były Dyrektor Generalny Klubu Piłkarskiego Legia Warszawa i Wiceprezes Klubu Piłkarskiego Polonia Warszawa, prekursor przedmiotu "Zarządzanie klubem sportowym" i wykładowca na Wyższej Szkole Edukacji w Sporcie.

Dariusz Szpakowski  - Jeden z najbardziej znanych telewizyjnych komentatorów sportowych


Miło nam także poinformować, że poprzednie szkolenie w opiniach uczestników uzyskało bardzo wysokie noty . W "szkolnej" skali wartości od 1 do 6 uczestnicy szkolenia przyznali nam średnią ocenę  aż 5,00  a same warunki w jakich odbywało się szkolenie oceniono na 5, 22 (dane z ankiet końcowych; wypełnianych anonimowo)

 


 

Program szkolenia

Seminarium – szkolenie

 

MARKETING I SPONSORING SPORTOWY

Areny sportowe – komercyjne świątynie XXI wieku

 

Jak efektywnie alokować budżety reklamowe w przedsięwzięciach sportowych ?

 

Termin 

8 grudnia 2005 (Czwartek)

Miejsce 

Warszawa. Dom Restauracyjny Gessler. Rynek Starego Miasta 21/21a
lub Hotel Ibis Stare Miasto

Koszt udziału 1600 zł + 22% VAT

 

8:00 - 9:00            Rejestracja          
 

9:00 - 9:30          Wprowadzenie. Sport - miłość i fascynacja

 

  • Dlaczego ludzie kochają sport
  • Niezapomniane wydarzenia sportowe – epokowe sukcesy i narodowa duma
  • Telewizja i sport. Sekrety transmisji telewizyjnych
  • Sport widziany oczyma komentatora sportowego

 

Prelegent : Dariusz Szpakowski, Dziennikarz i Komentator Telewizyjny, Telewizja Polska

 

9:30 - 10:30          Sport – dlaczego warto                                          

 

  • Dotychczasowe formy reklamy stają się nieefektywne
  • Dlaczego najbogatsi Polacy kupują kluby piłkarskie?
  • Co powoduje, że wśród sponsorów sportu można znaleźć tak różnorodne firmy jak koncerny budowlane, linie lotnicze, dostawcy gazu, wytwórcy ketchupu a nawet producenci szkieł kontaktowych
  • Areny sportowe – komercyjne świątynie XXI wieku
  • Emocje, emocje, emocje....
  • Ocena rynku sponsoringu w Polsce
  • Sponsoring w Europie

 

Prelegent : Grzegorz A. Kita, Prezes Zarządu, Sport Management Polska

 

10:30 – 11:30        Sponsoring – zagadnienia podstawowe                                                                                         

 

  • Transfer emocji czyli co jest istotą sponsoringu ?
  • Jak dokonać transferu wizerunku?
  • Dlaczego sponsoring jest skuteczny? Efekt aureoli, środowisko emocji, wdzięczność, styl życia.
  • Przewagi konkurencyjne i atuty sponsoringu
  • Praktyczne wskazówki wypływające z podziału rodzajów sponsoringu
  • Współczesny rozwój sponsoringu

 

Prelegent : Profesor Andrzej Sznajder, Szkoła Główna Handlowa, Katedra Euromarketingu
 

11:30   Przerwa na kawę

11:45 – 12:45        Zainteresowanie sportem - analizy i badania sportowe. Dane statystyczne.                        

 

  • Zainteresowanie Polaków sportem
  • Kim jest kibic ? Wiek, zamieszkanie, dochody itp.
  • Kibic jako konsument – jakimi produktami się interesuje?
  • Popularność dyscyplin
  • Najpopularniejsi polscy sportowcy
  • Zauważalność sponsorów w sporcie

 

Prelegent : Adam Czarnecki, Wiceprezes Zarządu, ARC Rynek i Opinia

 

12:45         Obiad  

13:45 - 14:45        Finanse sponsoringu. Ceny i rodzaje nośników reklamowych

 

  • Kto, komu, za co i ile płaci ?
  • Wielkim też nie jest łatwo - prawdziwe kwoty jakie otrzymują największe polskie kluby
  • Mity i fakty dotyczące sum sponsorskich - przykłady liderów
  • Ekspozycja nośników – wielkość i kształt reklam
  • Kreatywność nośnikowa
  • Pańskie oko konia tuczy - jak dbać o swoje interesy ?
  • Nośnikowa specyfika obiektów i dyscyplin

      

Prelegent : Grzegorz A. Kita, Prezes Zarządu, Sport Management Polska

 

14:45    Przerwa na kawę
 
 

15:00 - 16:00        Współpraca ze sponsorem
                                                                                                                                                                                                           

  • Punkt widzenia sponsorowanego
  • Jak sportowcy znoszą obowiązki, które wynikają z umów sponsorskich
  • Czy sponsor ma wpływ na wynik sportowy ?
  • Jak doprowadzić do idealnej współpracy pomiędzy sportowcem a sponsorem ?
  • Olimpiady – skarbiec wiedzy i doświadczeń 

Prelegenci :  
 

Czesław Lang – Twórca i Dyrektor największego polskiego wyścigu kolarskiego Tour de Pologne a wcześniej jeden z najwybitniejszych polskich kolarzy

Paweł Januszewski – Dyrektor Sportowy Grupy Lekkoatletycznej Elite Cafe, Olimpijczyk z Sydney i Atlanty, Mistrz Europy z Budapesztu (1998) i brązowy medalista z Monachium (2002) w biegu na 400 m przez płotki oraz wielokrotny Mistrz Polski

Kamila Skolimowska - Mistrzyni Olimpijska w rzucie młotem na Olimpiadzie w Sydney (2000), Zdobywczyni V miejsca na Olimpiadzie w Atenach (2004), Złota Medalistka Uniwersjady w Izmirze (2005) i wielokrotna Mistrzyni Polski  (członek Grupy Lekkoatletycznej Elite Cafe)

 

16:00 -17:00         Umowy sponsoringowe                                                        

  • Model umowy
  • Czy wiesz z kim podpisałeś umowę ? Kto ma prawo do czego?
  • Jesteś pewny, że wiesz na co ? Kogo sponsorujemy i w jakich sytuacjach
  • Precyzyjne zapisy świadczeń
  • Tricki i haczyki o których nikt wam nie powie
  • Jak się zabezpieczyć na wypadek porażek sportowych
  • Egzekucja i nadzór nad świadczeniami sponsorskimi
  • Klauzule rozwiązania umowy (katalog)
  • Kary umowne

 

Prelegent : Grzegorz A. Kita, Prezes Zarządu,Sport Management Polska
                    

17:00 – 18:00        Indywidualne pytania dodatkowe i konsultacje dodatkowe



 

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Jeżeli chcecie Państwo wziąć udział w szkoleniu prosimy o wypełnienie i odesłanie Formularza Zgłoszeniowego dostępnego tutaj za pomocą faxu lub do pobrania go ze strony firmowej www.sportmanagement.pl

Program szkolenia w wersji WORD dostępny jest także pod adresem www.sportmanagement.pl/seminarium.doc


 


 

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt : Piotr Misiewicz - tel. 603 498 916 lub (22) 4993302

e-mail: piotr.misiewicz@sportmanagement.pl

Sport Management Polska, 03-111 Warszawa , Ul. Podróżnicza 17 F

tel + 48 (22) 4993302 , fax + 48 (22) 4997070 , e-mail: biuro@sportmanagement.pl 
NIP 654-000-30-28 , REGON 015901993

www.sportmanagement.pl

 


 

SZKOLENIA ZAMKNIĘTE

Uprzejmie informujemy , że w naszej ofercie dostępne są również szkolenia zamknięte przeprowadzane w

siedzibach firm.



 

Patronem seminarium szkoleniowego jest :

 


 

Wśród dotychczasowych uczestników tego szkolenia byli przedstawiciele m.in. następujących firm : Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. , Puma Polska Sp. z o.o., BOT Elektrownia Bełchatów S.A. , INTEL Technology Poland Sp. z o.o., C-MAP Poland Sp. z o.o. , Bank Zachodni WBK S.A. , BOT Kopalnia Węgla Brunatnego Turów S.A. , Agencja Reklamowa BRAWO Sp. z o.o. , Ośrodek Sportu i Rekreacji Warszawa - Wola , UNIBUD Sp. z o.o. , Inter Groclin Auto S.A. , PAOLA S.A. , BOT Kopalnia Węgla Brunatnego Bełchatów S.A. w Rogowcu , Polski Związek Badmintona , Multimedia Polska Sp. z o.o. , Promotions Partner Sp. z o.o.

wróć