Menu

Forum

Zaloguj się na forum
Login:
Hasło:
 
 Zapomniałem hasła
 Rejestracja

Ostatnie wiadomości

więcej

Najczęściej czytane

 Wydarzenia

 Ludzie

 Marketing i Public Relations

 Media

 Sponsoring

 Inwestycje sportowe

 Żywienie i Wspomaganie

 Aparatura medyczno-badawcza

więcej

Galerie

 
 
 

więcej

więcej

Aktualności

Zmiany wyznacza dynamika rynku sportowego

2008-07-14

" Zmiany naszej strategii to efekt  dynamiki rynku sportowego" - z Prezesem i Dyrektorem Zarządzającym Targów Monachijskich Manfredem Wutzlhoferem rozmawia Piotr Urbański.

PU: Dlaczego Targi Monachijskie zmieniły koncepcję letnich targów sportowych?

 

MW: Przez ostatnie kilka lat pracowaliśmy bardzo ciężko nad nowymi koncepcjami, które wyznaczał zmieniający się ciagle rynek sportowy.  Biznes sportowy stał się globalny. W okresie letnim naszym największym problemem było znalezienie jednej daty dla całego rynku sportowego.  W okresie letnim nie mieliśmy wiodącej grupy produktów. Rózne były też oczekiwania poszczególnych grup interesów ( bieganie , sporty rakietkowe, sporty plażowe )Tekstylia , sektor obuwia sportowego optowały za targami na wiosnę , producenci sprzetu sportowego chcieli targów  w  końcu sierpnia , nie było zatem jednego rozwiazania ,które usatysfakcjonowałoby wszystkich.
Z drugiej strony zauważylismy,iż sektor sport & style będzie ogrywał dużą rolę w przyszłości, produkty inspirowane modą sportową , sportowym stylem życia. Z  tego powodu zorganizowalismy  w zeszłym roku ispo sport&style, bedziemy kontynuowac tę koncepcje w przyszłości , ale mieliśmy zbyt mało czasu na przygotowania w tym roku, dlatego na pewno zrobimy to na lato przyszłego roku , szczegółowo poinformujemy o tym na jesieni 2008.

PU: Skąd pojawiła koncepcja organizacji targów SSE ?

 

MW:  Mieliśmy bardzo owocne doświadczenia z pierwszej edycji Sports Source Asia 2007 , stąd pomysł , naszym zdaniem  jeżeli ta formuła sprawdziła się w Azji , z uwzędnieniem potrzeb europejskiego rynku sprawdzi się w  Europie , aczkolwiek w Europie staramy się bardziej postawić na kontakt z handlowcami.Naszym zadaniem jest obsłużenie okeślonych grup branżowych , dlatego pomysł organizacji Running Order Show i  Sports Source Europe. "Sourcing"  jest niezwykle ważną częścią branży sportowej , wiele wielkich firm pozwala produkować swoje produkty mniejszym wykonawcom ( Chiny, Indie , Pakistan, Vietnam ). Co roku obsługiwaliśmy bardzo wielu wystawców z tych krajów podczas targów ispo. Zdaliśmy sobie sprawę , iż Ci wystawcy potrzebują własnej platformy, jeżeli ze względów o których mówiłem wczesniej nie możemy organizować ispo summer , dlatego stworzyliśmy platformę SSE , aby firmy te mogły zaprezentować swoje produkty na rynku europejskim.

PU: Największymi krajami "sourcingowymi" są Chiny, Indie, Pakistan, Turcja, Vietnam czy sądzi Pan że SSE może być szansą również dla polskich firm ?


MW: Myślę ,że jeżeli chodzi o polskie firmy pierwszym etapem powinno być wykreowanie jakościowo rozpoznawalnych marek , następnie pokazanie ich i potwierdzenie ich jakości na takich targach jak.np ispo , Running Order Show....

PU: Powiedział Pan wcześniej iż nie było zdecydowanego lidera w letniej edycji, nagle okazało sie ze branża związana z bieganiem jest bardzo dynamiczna i wykreowała własną imprezę.....Running Order Show.


MW: Sektor firm związanych z bieganiem był zawsze silny podczas letnich edycji ispo summer, takie firmy jak Adidas,Nike, Puma i inne zawsze angażowały sie silnie marketingowo , w mistrzostwa europy, świata w lekkiej atletyce czy Igrzyskach Olimpijskich. Stopniowo dołączały do nich mniejsze firmy . Running Order Show to pierwsze przedsięwzięcie B2B dla segmentu firm związanych z bieganiem. Chciałbym podkreslić dużą rolę naszych partnerów z którymi organizujemy tę imprezę Lex Group - organizację, która zrzesza wiodących dysrtybutorów i handlowców związanych z bieganiem, Nordic walking, triathlonem oraz firmę W.L. Gore.

 

PU: Wracając do Sports Source Europe czy planują Państwo tylko letnią edycję , czy będzie również zimowa ?


MW: Planujemy również zimową edycję SSE podczas zimowej edycji ispo 2009.

 

PU: Chciałbym zapytac o wspomniany dynamicznie rozwijający się sektor sport&style , jedna edycja , czy jest szansa na reaktywację tej imprezy ?

 


MW:Tak jak wspomniałem jest to dla nas jeden z najważniejszych sektorów , sportowy lifestyle jest według nas bardzo przyszłościowy. Zmiany w społeczeństwie, młodzież ubiera się coraz mniej formalnie, wprowadzanie zdrowych nawyków do życia codziennego . Zauwazylismy ,iż obroty tego sektora rosną dynamicznie , dlatego będziemy obsługiwać ten sektor osobną imprezą, zaczęlismy już imprezą ispo vision 5 lat temu. Szczegóły nowego projektu który zrealizujemy w sektorze sport&style latem 2009 ,  podamy na jesieni 2008.

 

PU: Jakie Pana zdaniem są najważniejsze zmiany na rynku sportowym ?
MW: Najwiekszą zmianą moim zdaniem jest brak granic oraz szybka ogólnoświatowa komunikacja.


PU: Czy Targi Monachijskie  planują jakieś imprezy na innych kontynentach ?

MW: Poza Europą naszym największym miedzynarodowym sukcesem było zorganizowanie ispo china , któtej ostatnia edycja była dużym sukcesem.
Stany Zjednoczone to najwiekszy rynek sportowy , naszym silnym partnerem na tym rynku jest Nielsen Business Media największym organizator imprez w USA

PU: ................a Ameryka Południowa ?

MW: Narazie obserwujemy i analizujemy ten rynek , to czego potrzebujemy aby coś zorganizować to dobry silny  lokalny  partner.

PU: Panie Prezesie dziekuję za poświęcony czas i informacje z " pierwszej reki "?
Dzisiaj finał EURO 2008 , czy jest Pan kibicem piłkarskim ? Jaki wynik Pan typuje ?
MW: Tak oczywiscie , jestem wielkim fanem piłki nożnej. Niemcy to drużyna walczaca, Hiszpanie grają pięknie ale Niemcy mają większą wolę zwycięstwa i większe doświadczenie w finałach i półfinałach wielkich imprez , co w takiej sytuacji jest bezcenne, jestem optymistą , ale to tylko sport więc niech wygra lepszy.

Rozmawiał Piotr Urbański

 

- inf własna

wróć



Archiwum
Dodaj komentarz


  10 ostatnich wiadomości w tej kategorii: