Strona główna | Aktualności | Nowości Rynkowe | Katalog Firm | Kalendarium | Przegląd Prasy | Targi Branżowe | Eksperci | Forum | Archiwum | ||||||||||
|
|
MenuForumOstatnie wiadomości
Najczęściej czytane
Galerie
|
AktualnościPolska Piłka: Najnowszy raport medialności klubów2013-01-30 Kategoria: Wydarzenia Rok 2012 obfitował w zmiany na pozycji lidera rankingu najbardziej medialnych klubów piłkarskich. Polska liga nie została zdominowana przez żadną z drużyn – ani w sferze sportowej, ani medialnej. Grudzień należał do Śląska Wrocław, który wyprzedził Legię Warszawa i Lecha Poznań – wynika z badania „Polska Piłka” przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Prowadzenie w klasyfikacji medialności w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy zmieniało się sześciokrotnie. Walczyły o nie cztery najsilniejsze kluby w Polsce – Śląsk Wrocław, Legia Warszawa, Lech Poznań i Wisła Kraków. Najwięcej miesięcy na pierwszej pozycji spędzili wrocławianie (4), którzy zyskali zwłaszcza po wywalczeniu tytułu mistrza Polski. Po trzy razy prowadziła Legia Warszawa i Wisła Kraków. Dwa razy prymat zdobył poznański Lech. Wykres 1. Liczba publikacji na temat dziesięciu najbardziej medialnych klubach T-Mobile Ekstraklasy – grudzień 2012 Przypomnijmy, że wcześniej ranking najbardziej medialnych klubów, prowadzony od marca 2010 roku, przez wiele miesięcy zdominowany był przez dwa kluby. Nieprzerwana seria Lecha trwała 11 miesięcy (lipiec 2010 – maj 2011), a Wisły Kraków - 9 miesięcy (lipiec 2011 – marzec 2012). W kwietniu Wisłę wyprzedziła Legia Warszawa, natomiast w czerwcu na miesiąc na czoło powrócił Lech. Od lipca do września okupował je Śląsk Wrocław. W kolejnych miesiącach pierwsze miejsce zdobywały kolejno: Legia Warszawa, Lech Poznań, a obecnie Śląsk Wrocław. Nazwa wrocławskiego klubu najczęściej występowała zarówno w publikacjach prasowych, jak i internetowych, choć w tej drugiej klasyfikacji przewaga nad Legią jest śladowa. Lider 53 razy w miesiącu znalazł się na pierwszych stronach gazet – tyle samo co Lech Poznań. Trzecie miejsce z poważną stratą (43 wystąpienia) zajęli „Wojskowi”. Mimo tego to oni uzyskali najwyższy ekwiwalent reklamowy publikacji – 16,6 mln zł, w porównaniu do 15 mln zł, jakie uzyskał Śląsk. Doskonałe trzecie miejsce w tym zestawieniu zajął Górnik Zabrze (14,3 mln zł). W I lidze prowadzi Cracovia, która ponownie udowodniła, że jest zdecydowanie najpopularniejszym klubem tej klasy rozgrywek. Przewaga nad resztą stawki była bowiem miażdżąca. Na drugą pozycję z trzeciej awansowała Warta Poznań. Pozycję wicelidera z listopada straciła Arka Gdynia, która spadła na miejsce czwarte. Ostatni stopień podium zajął po raz pierwszy w tym roku Łódzki KS. Co ciekawe, zainteresowanie I ligą ogółem sukcesywnie spada od sierpnia, niezależnie od fazy sezonu. Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W grudniu 2012 przeanalizowano 10,7 tys. publikacji. Łącznie od początku badania - czyli od 1 marca 2010 do 31 grudnia 2012 analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 471 tys. informacji. -
10 ostatnich wiadomości w tej kategorii:
|
NewsletteryKalendariumNajbliższe wydarzenia: VII Międzynarodowe Targi Infrastruktury Miejskiej i Drogowej23-09-2009 W dniach 14-16 października 2009, odbędą się VII Międzynarodowe Targi Infrastruktury Miejskiej i Drogowej. Miejsce : /Centrum Targowo - Kongresowe MT Polska, Warszawa, ul. Marsa 56c/
SondaReklamy Adkontekst |