Menu

Forum

Zaloguj się na forum
Login:
Hasło:
 
 Zapomniałem hasła
 Rejestracja

Ostatnie wiadomości

więcej

Najczęściej czytane

 Wydarzenia

 Ludzie

 Marketing i Public Relations

 Media

 Sponsoring

 Inwestycje sportowe

 Żywienie i Wspomaganie

 Aparatura medyczno-badawcza

więcej

Galerie

 
 
 

więcej

więcej

Aktualności

Nowe targi w rodzinie

2006-11-14

SportBiznes.pl: Dlaczego targi zadecydowały o zmianie letniej formuły ispo? Jakie są przyczyny  ewolucji targów ispo w kierunku mody sportowej?
Florian Weingärtner:
Zmieniające się potrzeby i postawy konsumentów i wynikające z tego zmiany w ofercie przemysłu i handlu branżowego muszą oczywiście znaleźć odzwierciedlenie także w koncepcji targów. Nasz bliski związek z rynkiem i przemysłem branży sportowej jak również dostęp do jego najnowszych osiągnięć spowodowały, że zmiany w koncepcji letniej edycji targów stały się po prostu konieczne. Poza tym należy podkreślić, iż w ciągu ostatnich 30 lat udział oferty obejmującej sprzęt sportowy w ogólnej ofercie targowej zmniejszył się z 64% do 20%. W tym samym czasie znacznie natomiast zwiększył się udział odzieży sportowej i rekreacyjnej z 16% do 62%. Nową koncepcję letniej edycji targów ispo można więc traktować jako reakcję na zmieniające się realia rynkowe – a kierunek tych zmian jest dość wyraźny i jest nim właśnie moda w sportowym stylu (sportstyle fashion).
Ponadto już 4 lata temu stworzyliśmy na targach ispo platformę informacyjną w segmencie sportstyle – ispovision, która od początku zorientowana była na prezentację przyszłych trendów w modzie sportowej (sportstyle fashion). Pomysł ten okazał się sukcesem.
Nowa koncepcja targów powstała natomiast w oparciu o konsultacje z przemysłem i handlem branżowym, podczas których ustalono, że nowe targi będą nadal opierać się przede wszystkim na swoich sportowych korzeniach, tworząc międzynarodową platformę informacyjną dla rynku artykułów sportowych, w tym oczywiście również dla klasycznych produktów sportowych. Aby sprostać oczekiwaniom branży i naszemu właściwemu zadaniu organizatora targów branżowych, którym jest prezentacja nowych marek i produktów odpowiadających aktualnemu popytowi i tym samym najlepiej służącym celom biznesowym handlu branżowego, zdecydowaliśmy się jednak rozszerzyć ofertę targową o nowe segmenty. Tak narodził się pomysł na stworzenie nowych targów ispo SPORT&STYLE.


SB:Na czym polega nowa koncepcja ispo SPORT & STYLE?
FW
: Nowe targi ispo SPORT & STYLE podzielone będą na 4 segmenty, wg których zostanie podzielona cała oferta: „performance“, „sportstyle“, „ispovision“ i „trends & innovations“. ispo SPORT & STYLE będą jednak mogły zaoferować swoim uczestnikom więcej niż tylko sport i modę, ponieważ będą to targi, na których prezentowany będzie również styl życia. Odpowiednia muzyka, dopasowane do stylu ekspozycji meble, modne akcesoria, ciekawie zaaranżowane miejsca do wypoczynku oraz food courts stworzą na targach przyjemną atmosferę i dogodne warunki do prowadzenia rozmów handlowych.

 

SB: Jakie nowe możliwości stworzy dla firm ta formuła targów?
FW
: Nowa koncepcja wykreuje wartość dodaną dla wszystkich uczestników. Wystawcy będą tu mogli spotkać nowe grupy handlowców i tym samym pozyskać nowe możliwości zbytu. Handlowcy odnajdą tu szeroką ofertę produktów, które pozwolą uzupełnić ich dotychczasowy asortyment i tym samym pozyskać nowe grupy klientów. A dziennikarze będą mogli otrzymać kompleksowe informacje na temat ciekawego i niewątpliwie przyszłościowego zagadnienia, jakim jest sportstyle. Kolejną korzyścią dla uczestników targów będzie fakt, iż równolegle do targów ispo SPORT&STYLE, w sąsiedniej hali C4, odbywać się będą targi mody Munich Fashion Fair Men, a w tym samym czasie w Zenithalle w Monachium odbędzie się premiera targów poświęconych odzieży dżinsowej Jeans Affair Munich. 3 równolegle odbywające się imprezy targowe koncentrujące się na tematyce mody, sportstyle’u, sportu i stylu życia powodują, że warto przyjechać w tym czasie do Monachium, aby pozyskać informacje o najnowszych trendach w tym zakresie. Zarówno więc wystawcy jak i odwiedzający będą mieli okazję skorzystać na tej nowej przejrzystej i ciekawej formule imprezy.


SB: Czy Twoim zdaniem sport ma tak duży wpływ na trendy w modzie?
FW
: Sport miał już od bardzo dawna wpływ na trendy w modzie. Wcześniej granice pomiędzy sportem a modą były po prostu bardziej widoczne - tenisówki do garnituru, koszulka tenisowa do dżinsów lub koszulka polo pod marynarkę- takie zestawienia produktów sportowych i modowych były kiedyś kontrowersyjne.
Dzisiaj granice pomiędzy tymi obszarami są bardziej płynne i tym samym nie tak drastyczne. Chęć bycia modnym uwidacznia się także w sporcie, a sportowy krój i specjalistyczne, techniczne tkaniny wyraźnie wkroczyły również do świata mody. Sportowy i zarazem modny styl życia, często kreowany przez takie gwiazdy sportu i ikony popkultury jak David Beckham, Dennis Rodman czy Henri Thierry, inspiruje masy i tym samym stanowi doskonałą pożywkę dla wzrostu konsumpcji w obszarze produktów inspirowanych sportem.


SB: Największe gwiazdy sportu to obecnie ikony popkultury. Czy moda ma z kolei wpływ na to, co noszą gwiazdy sportu?
FW
: Wygląd i wizerunek decydują dzisiaj o sukcesie. Dlatego właśnie gwiazdy będące osobami publicznymi zatrudniają tabuny stylistów i doradców w zakresie trendów i mody. Są świadome swojej roli trendsetterów i dlatego tak chętnie pozyskiwane przez producentów odzieży i obuwia do promocji ich produktów. Oczywiście światowe gwiazdy sportu interesują się także same tendencjami w modzie, ponieważ z jednej strony są one także konsumentami ostatecznymi, którzy dbają o to, aby noszona przez nich odzież odpowiadała najnowszym trendom, z drugiej strony posiadanie takiego wizerunku i odpowiedniego stylu życia stwarza doskonałe możliwości wykorzystania go potem w reklamie.


SB: Jak wystawcy przyjęli zmianę koncepcji targów ?
FW
: Nowa koncepcja targów ispo SPORT & STYLE została przedstawiona, już na etapie jej powstawania, wielu kluczowym partnerom reprezentującym przemysł i handel branżowy, poddana licznym dyskusjom, uzupełniona o wiele cennych wskazówek branży i wreszcie ostatecznie zaakceptowana przez środowisko branżowe.
Naszym celem jako organizatora tej imprezy jest prezentacja wysokiej jakości oferty, którą zamierzamy również stale poszerzać tak, aby targi mogły zaoferować swoim uczestnikom rzeczywiście nowe możliwości zwiększenia obrotów w nadchodzącym sezonie. Czekamy oczywiście wszyscy z niecierpliwością na lipcową premierę nowej imprezy i korzystając z tej okazji serdecznie zapraszamy wszystkich związanych z branżą sportową i odzieżową użytkowników portalu SportBiznes.pl do Monachium.

 

SB: Dziękuję bardzo za rozmowę.

Rozmawiał Piotr Urbański - SportBiznes.pl

wróć



Archiwum
Dodaj komentarz


  10 ostatnich wiadomości w tej kategorii: