Menu

Forum

Zaloguj się na forum
Login:
Hasło:
 
 Zapomniałem hasła
 Rejestracja

Ostatnie wiadomości

więcej

Galerie

 
 
 

więcej

więcej

Reklama


Kalendarium

Szkolenie Marketing i Sponsoring Sportowy

11-04-2006

NOWE TRENDY W MARKETINGU.

Dlaczego wzrasta rola i skuteczność MARKETINGU SPORTOWEGO ?

Dlaczego wszyscy najwięksi prześcigają się w sponsorowaniu sportu ?

Czego możesz się dowiedzieć o sporcie w roku Igrzysk Olimpijskich i Mundialu ?

Nie pozwól aby konkurencja wiedziała na ten temat więcej niż Twoja firma !

Szanowni Państwo

Serdecznie zapraszamy do udziału w unikalnym i wyjątkowym seminarium szkoleniowym pt.

 

MARKETING I SPONSORING SPORTOWY

 VI EDYCJA

 

Podczas seminarium dowiecie się Państwo :

  • dlaczego sport to skuteczna platforma reklamowa
  • jak efektywnie inwestować pieniądze w reklamę sportową
  • jak uzyskać przewagę konkurencyjną w swojej branży używając do tego celu "sprytnych" narzędzi sportowych
  • ile kosztują nośniki reklamowe w poszczególnych dyscyplinach sportu
  • jak przygotowywać bezpieczne umowy sponsorskie

        Wyjaśnimy także

  • dlaczego siatkówka jest popularniejsza od koszykówki a Otylia Jędrzejczak od Krzysztofa Hołowczyca
  • jak zbudować profesjonalną sportową Strategię Marketingową
  • dlaczego wśród sponsorów sportu można spotkać firmy reprezentujące prawie wszystkie sektory gospodarki

Zapoznamy też Państwa z profesjonalnymi i trudno dostępnymi badaniami rynku sportowego !

Podczas seminarium swoją wiedzą podzielą się z Państwem wybitni sportowcy oraz najwybitniejsze autorytety z dziedziny marketingu i zarządzania w sporcie. Wśród nich będą m.in. :

 

Dariusz Szpakowski  - Jeden z najbardziej znanych telewizyjnych komentatorów sportowych

Paweł Korzeniowski – aktualny Mistrz Świata w Pływaniu z Montrealu (2005) i Mistrz Europy z Triestu (2005) na dystansie 200 m. stylem motylkowym

Paweł Słomiński - Trener Polskiej Kadry Olimpijskiej w Pływaniu,  Wiceprezes Polskiego Związku Pływackiego i autor największych sukcesów polskiego pływania

Prof. Andrzej Sznajder - Szef Katedry Euromarketingu w Szkole Głównej Handlowej oraz Kierownik jedynego w Polsce Podyplomowego Studium Marketingu Sportu (SGH) . Autor wielu publikacji na temat sponsoringu sportowego, w tym jedynej na polskim rynku książki o sponsoringu sportowym.

Adam Czarnecki - Wiceprezes Zarządu ARC Rynek i Opinia, jedynej firmy w Polsce przeprowadzającej profesjonalne badania rynku sportowego (Raport Sponsoring Monitor).

Grzegorz A. Kita - Prezes Zarządu firmy Sport Management Polska, były Dyrektor Generalny Klubu Piłkarskiego Legia Warszawa i Wiceprezes Klubu Piłkarskiego Polonia Warszawa. Prekursor przedmiotu "Zarządzanie klubem sportowym" i wykładowca na Wyższej Szkole Edukacji w Sporcie.


Miło nam także poinformować, że poprzednie szkolenie w opiniach uczestników uzyskało bardzo wysokie noty . W "szkolnej" skali wartości od 1 do 6 uczestnicy szkolenia przyznali nam średnią ocenę  5,03 

Miło nam także poinformować, że poprzednie szkolenie w opiniach uczestników uzyskało bardzo wysokie noty . W "szkolnej" skali wartości od 1 do 6 uczestnicy szkolenia przyznali nam średnią ocenę   

 

 

 

Program szkolenia 

Seminarium – szkolenie

 

MARKETING I SPONSORING SPORTOWY

Areny sportowe – komercyjne świątynie XXI wieku

Jak efektywnie alokować budżety reklamowe w przedsięwzięciach sportowych ? 

 Termin  11 kwietnia 2006 r. ( wtorek )
Miejsce  Warszawa. Hotel Ibis Stare Miasto ul. Muranowska 2. (tel {22} 310 10 00)
Koszt udziału 1500 zł + 22% VAT

  

8:40 - 9:00          Rejestracja          

9:00 - 9:30          Wprowadzenie. Sport - miłość i fascynacja

 


  • Dlaczego ludzie kochają sport
  • Niezapomniane wydarzenia sportowe – epokowe sukcesy i narodowa duma
  • Telewizja i sport. Sekrety transmisji telewizyjnych
  • Sport widziany oczyma komentatora sportowego

 

Prelegent : Dariusz Szpakowski, Dziennikarz i Komentator Telewizyjny, Telewizja Polska 

9:30 - 10:30          Sport – dlaczego warto

 


  • Dotychczasowe formy reklamy stają się nieefektywne
  • Dlaczego najbogatsi Polacy kupują kluby piłkarskie?
  • Co powoduje, że wśród sponsorów sportu można znaleźć tak różnorodne firmy jak koncerny budowlane, linie lotnicze, dostawcy gazu, wytwórcy ketchupu a nawet producenci szkieł kontaktowych
  • Areny sportowe – komercyjne świątynie XXI wieku
  • Emocje, emocje, emocje....
  • Ocena rynku sponsoringu w Polsce
  • Sponsoring w Europie

 

Prelegent : Grzegorz A. Kita, Prezes Zarządu, Sport Management Polska

 

10:30 – 11:30        Sponsoring – zagadnienia podstawowe

 


  •  Transfer emocji czyli co jest istotą sponsoringu ?
  • Jak dokonać transferu wizerunku?
  • Dlaczego sponsoring jest skuteczny? Efekt aureoli, środowisko emocji, wdzięczność, styl życia.
  •  Przewagi konkurencyjne i atuty sponsoringu
  • Praktyczne wskazówki wypływające z podziału rodzajów sponsoringu
  • Współczesny rozwój sponsoringu

 

Prelegent : Profesor Andrzej Sznajder, Szkoła Główna Handlowa, Katedra Euromarketingu 

11:30   Przerwa na kawę

 

11:45 – 12:45        Zainteresowanie sportem - analizy i badania sportowe. Dane statystyczne.                         

 


  • Zainteresowanie Polaków sportem
  • Kim jest kibic ? - wiek, zamieszkanie, dochody, wykształcenie
  • Kibic jako konsument – jakimi produktami się interesuje?
  • Popularność dyscyplin
  • Najpopularniejsi polscy sportowcy
  • Zauważalność sponsorów w sporcie

 

Prelegent : Adam Czarnecki, Wiceprezes Zarządu, ARC Rynek i Opinia

12:45         Obiad

 

13:45 - 14:45        Finanse sponsoringu. Ceny i rodzaje nośników reklamowych

 


  • Kto, komu, za co i ile płaci ?
  • Wielkim też nie jest łatwo - prawdziwe kwoty jakie otrzymują największe polskie kluby
  • Mity i fakty dotyczące sum sponsorskich w Polsce - przykłady liderów
  • Ekspozycja nośników reklamowych – wielkość i kształt reklam
  • Kreatywność nośnikowa czyli jak być naprawdę widocznym
  • Pańskie oko konia tuczy - jak dbać o swoje interesy
  • Nośnikowa specyfika obiektów i dyscyplin

      

Prelegent : Grzegorz A. Kita, Prezes Zarządu, Sport Management Polska

14:45    Przerwa na kawę

 

15:00 - 16:00        Współpraca ze sponsorem

 


  • Punkt widzenia sportowca (podmiotu sponsorowanego)
  •  Jak sportowcy znoszą obowiązki, które wynikają z umów sponsorskich
  • Czy sponsor ma wpływ na wynik sportowy ?
  • Jak doprowadzić do idealnej współpracy pomiędzy sportowcem a sponsorem ?
  • Olimpiady – skarbiec wiedzy i doświadczeń 

Prelegenci :  

Paweł Korzeniowski – aktualny Mistrz Świata w Pływaniu z Montrealu (2005) i Mistrz Europy z Triestu (2005) na dystansie 200 m. stylem motylkowym

Paweł Słomiński - Trener Polskiej Kadry Olimpijskiej w Pływaniu,  Wiceprezes Polskiego Związku Pływackiego i autor największych sukcesów polskiego pływania

 

16:00 -17:00         Umowy sponsoringowe                                                       


 

  • Model umowy
  • Czy wiesz z kim podpisałeś umowę ? Kto ma prawo do czego?
  • Jesteś pewny, że wiesz na co ? Kogo sponsorujemy i w jakich sytuacjach?
  •  Precyzyjne zapisy świadczeń
  • Tricki i haczyki o których nikt wam nie powie
  • Jak się zabezpieczyć na wypadek porażek sportowych ?
  • Egzekucja i nadzór nad świadczeniami sponsorskimi
  • Podstawowe błędy sponsorskie
  • Kary umowne i klauzule rozwiązania umów (katalog)

 

Prelegent : Grzegorz A. Kita, Prezes Zarządu, Sport Management Polska                    

17:00 – 18:00        Indywidualne pytania dodatkowe i konsultacje dodatkowe

                   



FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Jeżeli chcecie Państwo wziąć udział w szkoleniu prosimy o wypełnienie i odesłanie Formularza Zgłoszeniowego dostępnego tutaj za pomocą faxu lub do pobrania go ze strony firmowej www.sportmanagement.pl

 

Program szkolenia w wersji PDF dostępny jest także pod adresem www.sportmanagement.pl/marketing.pdf 


 

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt : tel (22) 4993302 lub 601 321 238

e-mail: biuro@sportmanagement.pl

Sport Management Polska, 03-111 Warszawa , Ul. Podróżnicza 17 F

tel + 48 (22) 4993302 , fax + 48 (22) 4997070 , e-mail: biuro@sportmanagement.pl 
NIP 654-000-30-28 , REGON 015901993

www.sportmanagement.pl


SZKOLENIA ZAMKNIĘTE

Uprzejmie informujemy , że w naszej ofercie dostępne są również szkolenia zamknięte przeprowadzane w siedzibach firm.


Patronami seminarium szkoleniowego są :

 



 

Wśród dotychczasowych uczestników tego szkolenia byli przedstawiciele m.in. następujących firm : Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. , Puma Polska Sp. z o.o., BOT Elektrownia Bełchatów S.A. , INTEL Technology Poland Sp. z o.o., C-MAP Poland Sp. z o.o. , Bank Zachodni WBK S.A. , BOT Kopalnia Węgla Brunatnego Turów S.A. , Agencja Reklamowa BRAWO Sp. z o.o. , Ośrodek Sportu i Rekreacji Warszawa - Wola , UNIBUD Sp. z o.o. , Inter Groclin Auto S.A. , PAOLA S.A. , BOT Kopalnia Węgla Brunatnego Bełchatów S.A. w Rogowcu , Polski Związek Badmintona , Multimedia Polska Sp. z o.o. , Promotions Partner Sp. z o.o. , Torfarm S.A. , KGHM S.A. , Grupa LOTOS S.A.

wróć