Menu

Forum

Zaloguj się na forum
Login:
Hasło:
 
 Zapomniałem hasła
 Rejestracja

Ostatnie wiadomości

więcej

Galerie

 
 
 

więcej

więcej

Reklama


Kalendarium

Marketing i sponsoring sportowy - seminarium szkoleniowe

25-09-2005



Poznaj fascynujący świat sportu i przekonaj się jakie korzyści może on dać Twojej firmie


Szanowni Państwo

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w unikalnym i wyjątkowym seminarium szkoleniowym pt.

MARKETING I SPONSORING SPORTOWY

Areny sportowe – komercyjne świątynie XXI wieku

 

Jak efektywnie alokować budżety reklamowe w przedsięwzięciach sportowych ?

 

Podczas seminarium dowiecie się Państwo :

  • dlaczego sport to skuteczna platforma komunikacyjna
  • jak efektywnie inwestować pieniądze w reklamę sportową
  • jak uzyskać przewagę konkurencyjną w swojej branży używając do tego celu "sprytnych" narzędzi sportowych
  • ile kosztują nośniki reklamowe w poszczególnych dyscyplinach sportu
  • jak przygotowywać bezpieczne umowy sponsorskie

Wyjaśnimy także:

  • dlaczego siatkówka jest popularniejsza od koszykówki a Otylia Jędrzejczak od Krzysztofa Hołowczyca
  • jak zbudować profesjonalną sportową Strategię Marketingową
  • dlaczego wśród sponsorów sportu można spotkać firmy reprezentujące prawie wszystkie sektory gospodarki

Zapoznamy też Państwa z profesjonalnymi i trudno dostępnymi badaniami rynku sportowego !

Podczas seminarium swoją wiedzą podzielą się z Państwem najwybitniejsze autorytety z dziedziny marketingu i zarządzania w sporcie. Wśród nich będą m.in. : 

Adam Czarnecki - Wiceprezes Zarządu ARC Rynek i Opinia, jedynej firmy w Polsce przeprowadzającej profesjonalne badania rynku sportowego (Raport Sponsoring Monitor).

Prof. Andrzej Sznajder - szef katedry Euromarketingu w Szkole Głównej Handlowej oraz autor wielu publikacji na temat sponsoringu sportowego

Grzegorz A. Kita - Prezes Zarządu firmy Sport Management Polska, były Dyrektor Generalny Klubu Piłkarskiego Legia Warszawa i Wiceprezes Klubu Piłkarskiego Polonia Warszawa, prekursor przedmiotu "Zarządzanie klubem sportowym" i wykładowca na Wyższej Szkole Edukacji w Sporcie.

Paweł Januszewski -  Dyrektor Sportowy Grupy Lekkoatletycznej Elite Cafe, Olimpijczyk z Sydney i Atlanty, Mistrz Europy z Budapesztu (1998) i brązowy medalista z Monachium (2002) w biegu na 400 m przez płotki oraz wielokrotny Mistrz Pols


Program szkolenia 

Seminarium – szkolenie 

MARKETING I SPONSORING SPORTOWY  

Areny sportowe – komercyjne świątynie XXI wieku

 

Jak efektywnie alokować budżety reklamowe w przedsięwzięciach sportowych ?

 

Termin  

21 września 2005 (środa)

 Miejsce    

Warszawa. Dom Restauracyjny Gessler. Rynek Starego Miasta 21/21a
Koszt udziału    1500 zł + 22% VAT

 


 

8:00 - 9:00            Rejestracja           

9:00 - 10:00          Sport – dlaczego warto (wprowadzenie)                                           

  • Dotychczasowe formy reklamy stają się nieefektywne
  • Dlaczego najbogatsi Polacy kupują kluby piłkarskie?
  • Co powoduje, że wśród sponsorów sportu można znaleźć tak różnorodne firmy jak koncerny budowlane, linie lotnicze, dostawcy gazu, wytwórcy ketchupu a nawet producenci szkieł kontaktowych
  • Areny sportowe – komercyjne świątynie XXI wieku
  • Emocje, emocje, emocje....
  • Ocena rynku sponsoringu w Polsce
  • Sponsoring w Europie


Prelegent : Grzegorz A. Kita, Prezes Zarządu, Sport Management Polska


10:00 – 11:00        Sponsoring – zagadnienia podstawowe

  • Transfer emocji czyli co jest istotą sponsoringu ?
  • Jak dokonać transferu wizerunku?
  • Dlaczego sponsoring jest skuteczny? Efekt aureoli, środowisko emocji, wdzięczność, styl życia.
  • Przewagi konkurencyjne i atuty sponsoringu
  • Praktyczne wskazówki wypływające z podziału rodzajów sponsoringu
  • Współczesny rozwój sponsoringu


Prelegent : Andrzej Sznajder, Profesor, Szkoła Główna Handlowa, Katedra Euromarketingu


11:00   Przerwa na kawę


11:15 – 12:30        Zainteresowanie sportem - analizy i badania sportowe. Dane statystyczne.                     

  • Zainteresowanie Polaków sportem
  • Kim jest kibic ? Wiek, zamieszkanie, dochody itp.
  • Kibic jako konsument – jakimi produktami się interesuje?
  • Popularność dyscyplin
  • Najpopularniejsi polscy sportowcy
  • Zauważalność sponsorów w sporcie


Prelegent : Adam Czarnecki, Wiceprezes Zarządu, ARC Rynek i Opinia


12:30         Obiad w Domu Restauracyjnym Gessler na Rynku Starego Miasta


13:45 - 14:45        Finanse sponsoringu. Ceny i rodzaje nośników reklamowych

  • Kto, komu, za co i ile płaci ?
  • Wielkim też nie jest łatwo - prawdziwe kwoty jakie otrzymują największe polskie kluby
  • Mity i fakty dotyczące sum sponsorskich - przykłady liderów
  • Ekspozycja nośników – wielkość i kształt reklam
  • Kreatywność nośnikowa
  • Pańskie oko konia tuczy - jak dbać o swoje interesy ?
  • Nośnikowa specyfika obiektów i dyscyplin

      
Prelegent : Grzegorz A. Kita, Prezes Zarządu, Sport Management Polska


14:45    Przerwa na kawę


15:00 - 15:45        Współpraca ze sponsorem

  • Punkt widzenia sponsorowanego
  • Jak sportowcy znoszą obowiązki, które wynikają z umów sponsorskich
  • Czy sponsor ma wpływ na wynik sportowy ?
  • Jak doprowadzić do idealnej współpracy pomiędzy sportowcem a sponsorem ?
  • Olimpiady – skarbiec wiedzy i doświadczeń


Prelegent : Paweł Januszewski, Dyrektor Sportowy, Grupa Lekkoatletyczna Elite Cafe


15:45 - 17:00         Umowy sponsoringowe                                                      

  • Model umowy
  • Czy wiesz z kim podpisałeś umowę ? Kto ma prawo do czego?
  • Jesteś pewny, że wiesz na co ? Kogo sponsorujemy i w jakich sytuacjach?
  • Precyzyjne zapisy świadczeń
  • Tricki i haczyki o których nikt wam nie powie
  • Jak się zabezpieczyć na wypadek porażek sportowych ?
  • Egzekucja i nadzór nad świadczeniami sponsorskimi
  • Klauzule rozwiązania umowy (katalog)
  • Kary umowne


Prelegent : Grzegorz A. Kita, Prezes Zarządu, Sport Management Polska


17:00 – 18:00        Indywidualne pytania dodatkowe i konsultacje dodatkowe
                   



 FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

 

Jeżeli chcecie Państwo wziąć udział w szkoleniu prosimy o wypełnienie i odesłanie Formularza Zgłoszeniowego dostępnego tutaj za pomocą faxu lub maila lub do pobrania go ze strony firmowej www.sportmanagement.pl

za pomocą faxu lub maila lub do pobrania go ze strony firmowej


 

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt : Piotr Misiewicz - tel. 603 498 916 lub (22) 4993302

e-mail: piotr.misiewicz@sportmanagement.pl

Sport Management Polska, 03-111 Warszawa , Ul. Podróżnicza 17 F

tel + 48 (22) 4993302 , fax + 48 (22) 4997070 , e-mail: biuro@sportmanagement.pl 
NIP 654-000-30-28 , REGON 015901993

www.sportmanagement.pl


 

 

SZKOLENIA ZAMKNIĘTE

 

Uprzejmie informujemy również , że w naszej ofercie dostepne są również szkolenia zamknięte dokonywane w siedzibach firm. 

 


 

Patronami seminarium szkoleniowego są :

wróć